Sex and the Nynäshamn

Jag har en fallenhet för bloggande när natten smyger sig på. Jag har precis plöjt igenom ett antal Sex and the city avsnitt och förmodligen blev jag lite skrivsjuk av Carries ständiga filosoferande kring livet och allt som det har att erbjuda. Inte för att jag på långa vägar kan mäta mig med "Carrie-standard". Men ibland skulle man kanske vilja göra det. Man kan ju i alla fall låtsas. Blunda och låtsas att man är Carrie och har en alldeles egen Mr Big mitt på manhattan. Jag har i alla fall lockar. Inte Carrielockar men dom duger fint dom jag har.  

Ibland funderar jag på om man förtjänar saker. Bra och dåliga. Jag tror att det finns en mening med allt. För det mesta i alla fall. Veckan som gått har jag upplevt båda delarna.

Jag har under veckan som gått upptäckt att min drömman jobbar i samma gråa tråkiga kontorsbyggnad som jag gör. En vacker dag, i tisdags, satt han bara där. Med något som såg ut som en flickvän som han var mycket förtjust i. Men jag är inte bitter. Ögongodis funkar för mig. Egentligen vet jag inte om jag tror på det där fina pratet om att det finns någon för alla. Måste man egentligen hitta den rätta och leva lyckliga livet ut? Ola skickade ett tänkvärt sms häromdan. "Kommer vi någonsin hitta realistiska pojkvänner" Det kan man verkligen undra. Men jag säger som Desirées mamma så vist lärt oss, man ska passa på att smaka på smörgåsbordet. Det är precis vad jag gör och vad jag tänker fortsätta med en bra tid framöver.

Jag har även kommit fram till att jag för allt i världen inte skulle vilja byta bort min längd som jag så många gånger velat göra förut. Det är snyggt att vara lång och en vacker dag ska jag ta på mig mina "åttacentimetersklackar" som står i garderoben och väntar.

Jag har insett att det snart är ett år sen jag tog studenten. Det känns konstigt. Mer som en månad än ett år. Tiden går fort när man har roligt. Eller när man blir äldre? 20 år och gammal? Jösses. Idag var jag på systemet. Härligt det här med frihet.
 
Jag ser fram emot morgondagen. Jag ska göra saker som ger vuxenpoäng. Bland annat förgylla städdagen här på gatan med min närvaro. Dra upp lite ogräs i sandlådan som jag annars så ofta leker i.

Jag ser fram emot vår cocktailkväll imorgon. Det kommer bli gott och fint.

Carrie-standard. Nja.

Men inte helt åt skogen.


Kommentarer
Helena

"Sex and the Nynäshamn" Haha, kul =P
Alltid bra att kunna skriva av sig vilken tid på dygnet det än är =)

Sov gott om du inte redan gör det!

2008-05-31 @ 02:17:01
URL: http://misspoodle.blogg.se
m

hej gull. Låter som du haft en mysig kväll. Jag får lov att tro på dina klyftiga teorier. Du är ju trots allt äldre, erfaren och klyftig. Hoppas ni får en härlig kväll denna afton. De är mys å läsa om ditt liv.

2008-05-31 @ 15:44:01
tötten

Johanna 20 år ung är det ju! och förresten tror jag carrie hade tyckt om våra mojitos! puss på dig

2008-06-01 @ 13:29:55
O

Ta en jordgubbe! ;)

2008-06-01 @ 20:24:50
ems

Hej snygging!

2008-06-02 @ 16:28:25
URL: http://goldenyouth.blogg.se
Mortenhelena

Keep up these useful pieces.

2009-01-14 @ 08:15:56
URL: http://mortenhelena.myblog.de


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0