Matematik 3b

Alltså det här med att jag fick för mig att börja läsa matte. Hur kom jag på den? Jag har ju aldrig tyckt om matte så varför skulle jag börja göra det nu? Jo för nu är jag tvungen, eftersom jag har inbillat mig att jag vill läsa ekonomi. ???. Då måste man ha matte c på sitt betyg. Eller 3b som det så fint heter nu.
 
Efter att ha kämpat i två veckor med att få börja på komvux här nere på orust fick jag idag äntligen komma dit på min första lektion. Trodde jag ja.... Jag fick en bok i handen och en lärare som antog att jag hade koll och kom ihåg efter sex år, och då hade jag inte ett bra betyg i matte. "Ja just nu håller vi på med derivata och räta linjer, du vet" Allt hon sa lät som kinesiska. Det jag kommer ihåg är typ term + term = summa. Knappt multiplikationstabellen.
 
"Vi har ju gått igenom första kapitlet så om du kollar igenom det så att du hänger med på andra kapitlet på måndag"..... 64 SIDOR! Med kinesiska. Jag ville börja lipa.
 
Jag skrattade när jag gick därifrån. Ingen introduktion, inte ens en fråga om jag kanske ville ha en liten uppfriskning eller hjälp såhär efter sex år. Nej inte det, boken i handen och en terminsplanering om när vi ska ha prov. Men vad kan man förvänta sig, jag har ju bara väntat på ett besked i två veckor och idag när jag kom så störde jag ju mitt i förmiddagskaffet.
 
Nu har jag iallafall kämpat i cirkus tre timmar med att friska upp mitt minne genom att göra uppgifter i matte a boken som Karin så snällt har lånat ut till mig och jag har med nöd och näppe precis klarat min första ekvation i min matte c bok. 5(7x + 3) + 2(x - 3) Förenkla. uhää.
 
Men skam den som ger sig. Jag ska baske mig klara det här.
 
Men nu tänker jag nog vara färdigräknad för idag.
 
Sa jag föresten att jag åkte färjan 07.05 och stod redo på löpbandet på gymmet klockan 08.00. Sjukt nöjd.
 
 


Kommentarer
m

KÖTTA KÖTTA KÖTTA vännen min! du är smartare än du anar ;) Klart som fan du fixar det dära! HEJA!

2013-01-28 @ 21:21:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0