Morgonstund har guld i mun

Solen skiner trots att prognosen sa regn idag. Det är fint här när solen skiner. När jag sitter här i min morgonrock och dricker mitt morgonkaffe (fast att klockan snart är tolv) och tittar ut genom fönstret känns det nästan som att jag sitter ute i vattnet. Det är fint att bo nära vattnet. Jag tror att vi bor så nära det bara går. På en brygga.
 
Jag måste nog ta mig ut och suga i mig lite d-vitamin innan det blir mörkt klockan fyra. Jag har hört att det ska vara bra mot hösttrötthet. Men vem blir inte glad av sol?
 
Idag är dagen då jag ska ta tag i lite saker. Sådant som man inte orkar göra när det är grått ute. När man mest tycker synd om sig själv och går runt i trötta mysbrallor. Men som sagt, idag skiner solen. Jag menar, imorse vaknade jag och kände mig sugen på att baka någonting. När har jag någonsin varit sugen på att baka någonting? Det måste vara något speciellt med den här dagen.
 
Min göttans karl ligger kvar inne i sängen och snusar. Jag tror kanske att jag ska gå in och peta lite på honom.
 
Så får det bli. Sen ska här vandras i solen och kanske bakas en kaka.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0