Iskallt och utan vatten och toalett

Vi bor ju i en liten liten sjöbod som ligger på en liten liten ö utanför orust. Nu när vintern och kylan har bestämt sig för att komma på besök så blir det väldigt kallt här hemma hos oss. Eftersom stugan inte är byggd för att klara mer än kanske en minusgrad så är det just nu väldigt kallt hos oss. Inte jättekonstigt när det är 8 minus ute. Det som blir väldigt jobbigt är att allt fryser och slutar fungera. Igår morse gick det inte att spola i toaletten. Vet ni varför? Jo för den hade frusit. Jaha... inga toabesök. Det är jobbigt. Vi flydde hem till Grundéns och tillbringade hela dagen där. Idag lämnade vi ön och när vi kom tillbaka hade vattnet i köket också frusit. Nu när jag sitter och skriver här kommer jag på mig själv med att inte veta om jag ska skriva frusit eller fryst.
 
Hur som haver. Det kommer inget vatten till vår lilla stuga. Vilket är lika med fruktansvärt extremt jobbigt. Jag hoppas bara att Lars kan fixa det imorn.
 
Tillsvidare tröstar jag mig med glögg och världens största Hot Lumumba som Daniel har gjort till mig. Ungefär en halvliter stor en med massa rom och grädde. Himla gott. Så nu sitter jag här och börjar bli lite lätt salongsberusad. Men vad ska man annars göra när man tycker lite synd om sig själv och fryser som en liten gnu.
 
Idag var vi dessutom och simmade i stenungsund. Jag kan förstå att folk tycker att det är tråkigt att springa på ett löpband, men finns det något långsammare och tråkigare än att simma? Det känns ju inte ens som man tränar? Det skönaste var bastun efter. Så måste jag också bara nämna att jag tycker att det är lite jobbigt med mammor som har med sina små söner in i damernas omklädningsrum. Jag förstår självklart att små pojkar på fem år inte vill gå in själva i herrarnas omklädningsrum och om jag nångång får en egen son kommer jag förmodligen att göra samma sak, men! Dom borde få blängförbud! Usch, till och med jag, som annars är ganska bekväm i "offentliga" duschar blir sjukt obekväm när en liten pojke står och stirrar på mig och sen vänder sig till sin mamma och säger något och tittar menande åt mitt håll. Då får jag lust att gå fram och fråga om han aldrig sett ett par bröst förut? Fast att han förmodligen bara har sett sin mammas och egentligen inte alls lägger någon somhelst värdering i det. Förutom att dom inte ser likadana ut.
 
Nej, det här blir alldeles för långt och jag börjar bli lite salongsberusad på min Hot Lumumba!
 
 
 
 
 


Kommentarer
o

ny stringstrumpa!!! wow men det känns konstigt! saknar det snygga gula, påminner om telentiden..

2012-12-05 @ 09:14:46
Johanna

Haha ja visst saknar man det gula! Men det blev ju bara konstig understruken text när jag hade det?! Haha vi får känna lite på det här och se. Annars får jag byta tillbaka!

2012-12-05 @ 16:54:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0