En givmild dag

Igår var det depp, idag känner vi oss lite mera pepp. Inte pepp på topp, men tack vare snälla vänner som piggar upp känns det faktiskt lite bättre idag. Faktiskt riktigt bra. Idag har jag till och med varit på så bra humör att jag bjöd på pepparkakor på jobbet. Även om jag själv åt upp mer än hälften, det är ju så gott och lägger sig så mjukt och fint runt magen. Extra skydd nu när det börjar bli kallt. Billigare än en dyr jacka.

Karin får mig alltid på positiva tankar när det gäller jobb. Hon har en inställning som inspirerar. Det är som om hennes energi smittar av sig på mig, Även om hon säger att hon är hösttrött och även om jag i slutänden aldrig orkar ta tag i nått så är hon som sagt inspirerande. Bara det att hon orkar engagera sig och vill göra saker. Dagens pepp går till Karin.

Jag, Ola och Sara planerar redan sommarens äventyr. Planerar kanske är fel ord, men vi har det i alla fall i åtanke. Fantiserar. Helst vill vi ju inte jobba. Bara vara där. På denna exotiska plats. Bland dessa  exotiska människor. Bland alla exotiska drycker. Djur? Karin och jag hade en ganska spännande diskussion angående att sälja sig på gatan på denna exotiska plats. Inte för att det är något som jag övervägt att göra men vi kom in på det ämnet. Det vi kom fram till efter lite tankar fram och tillbaka var slutsatsen att det inte skulle löna sig. På den här platsen får man ligga gratis. Att sälja sig på gatan lönar sig helt enkelt inte där. Det är ingen idé att gå till facket och klaga liksom. Vill du ligga? Nej, jag står. Tack.

Nog om exotiska ämnen och tankar. Nog om ordet exotiskt.

Imorgon är det onsdag och äntligen fotbollsträning igen. Återigen dags att springa av sig lite av allt onyttigt man stoppat i magen. Pepparkakor. Äntligen får jag träffa alla mina kalaspinglor och kanske om jag har tur, lukta lite på Ericas jordgubbspeeling. Den är verkligen mumma. Precis som Erica.

Jag känner att det får räcka för idag. Vem vet vilka tankar som kan ploppa ut härnäst. Förmodligen inget jag vill dela med mig av.


På återseende kära ni.


Kommentarer
O

du skriver så jäkla bra bready, min idol! tack för myset, det var gott. hälsa alla på fotbollen och nyp anders i rumpan från mig!

2007-11-20 @ 22:35:41
Erica

Jag blir nästan lite rörd!
klart du får lukta, jag känner mig till och med
så givmild att du kan få använda den :p
klart även du ska lukta jordgubb snyggvo!

2007-11-21 @ 16:54:51
Johanna

Tack kära ni!

2007-11-21 @ 18:11:26
URL: http://stringstrumpa.blogg.se
M a r i e

Johanna jag vill veta! hur lyckades ni få till eran underbara Hamburgare? de är en exotisk fråga.. finns svaret?

2007-11-22 @ 21:05:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0