Storstadsliv deluxe

Oj vilka fina dagar vi har haft i götlaborg. Jag som tycker om storstan lite mer än Daniel har njutit för fulla muggar när vi nu har spenderat dagarna tre i goa gubbarnas stad.

I söndags började vi kvällen med massa festliga drinkar hemma i Majas kök innan vi letade oss vidare till Hard rock för en sen middag. Väl på Hard rock inser Daniel och Pierre att man får ballonger om någon fyller år. Hokus pokus så flyttades min födelsedag fram en vecka och jag fick ballonger och drinkar med sprakande fyrverkerier och födelsedagssång från hela Hard rock. Ballongerna fick sen följa med resten av kvällend och hängdes in i garderoben inne på Park lane. Kvällen var en av dom bästa på länge.

I måndags, bakfulla och sega vandrade vi runt på stan i flera timmar och unnade oss till slut en bakismiddag på inte mindre än Fiskekrogen.  Löjromstoast, bergtunga och pouilly fumé. Kan det bli bättre.

I tisdags var vi uppe med tuppen för att infinna oss 06.15 på Göteborgs fiskauktion. Det var en upplevelse i sig och jag fick se en riktig hälleflundra.

Nu är vi tillbaka på ön och har jobbat några timmar. Daniel som helt plötsligt har blivit en liten trädgårdsmästare och ägnar all sin lediga tid med att plantera och fixa håller till ute på bryggan där han just nu sätter potatis i stora lådor. Han har dessutom fyllt hela köket med diverse blommor och växter. Jag hoppas att dom tids nog också ska få flytta ut.





Kommentarer
O

myms!

2012-05-09 @ 21:51:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0