Vinprovning och kaktusar

Igår var vi på äventyr i göötlaborg. Vi härliga arbetskamrater. Vi började med en lunch på nyöppnade posthotellet. Ingen höjdare. Det var väl inget större fel på maten men servicen var inte den bästa. Vissa fick bröd och sallad, andra inte. Vi satt på två olika bord och dom andra hann både få och äta upp sin mat innan vi hade fått vår mat. Aja ingen hit.

Vinprovningen var trevlig. Det är ju alltid gött att dricka vin. Jag ville egentligen bara smaka på bubbel och mumsiga vita viner men var tvungen att smaka massa rött också. Jag antar att man verkligen inte ska klaga.

Sen åt vi middag på Hello Monkey. En råbiff som var godare än god. Sashimi och dumplings.

Idag vaknade vi och kände att ikeas köttbullar skulle bli den absolut perfekta frullen. Jag vet inte vad det är med ikea men så fort jag är där får jag känslan av att vilja gå där med en stor gravidmage och köpa prylar till mitt nyrenoverade hus som ligger i en trivsam förort till en större stad. Helt sjukt. Jag vet.Som tur är försvinner alltid den känslan så fort man har betalat och åkt därifrån. Hur som haver, idag gick Daniel iallafall bananas på ikea och köpte kaktusar och krukor. Kryddväxtkrukor och vattenkannor. Himla fint. 

Nu ska vi (läs daniel) slänga ihop en fräck ceasarsallad och fira att vi fått tillbaka varmvattnet. 

Tänk vilken lyx!!


  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0