Ramundberget

Snö. Snö och massa snö. Det är helt fantastiskt. Jag saknar att jobba och bo i fjällen så mycket att jag blir tokig.

Ikväll fick vi följa med till Fjällgården där folket jobbar. Världens mysigaste restaurang helt i fjällstil. Vi fick sitta i baren och äta avsmakningsmeny. Friterade franska ostron med tryffelkräm, svartrotskräm med rökt benmärg, rödbetscarpaccio med getost, norska pilgrimsmusslor. Blodpalt på renblod med handplockade lingon från trakten. En jättegod kebab meed hemmagjort pitabröd. Till Dessert fick vi friterad camembert med sorbet och hjortron lagrade i rom. Till det drack vi massa bubbel och riesling. En torr cider och whiskeysour.

Jag kan verkligen inte klaga.

Jag har det så himla bra.






Kommentarer
O

Men fy tusan vad jag blir avundsjuk när jag läser det här!!! Där skulle jag också vilja sitta! Men tröstar mig med att det är vår i Sthlm idag!

2012-02-21 @ 14:03:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0