Johanna-tid

Vi har fått tillbaka vattnet och det är nästan som ljuv musik att höra det rinna ur kranen. Eller toalettens fantastiska ljud när man spolar. Jag njöt till och med av att diska. Kan låta helt otroligt men när man inte har vatten som vanligt blir ens vardag lite smått kaotisk. Eller iallafall inte lika enkel. Men idag har Lars legat på alla fyra med pannlampa och ställt saker och ting till rätta. Vi har fortfarande inget varmvatten, men vi får klara oss några dagar. Det går.

Så nu när det är diskat och fint och Daniel har sprungit iväg och kollat på fotboll sitter jag här för mig själv och bara myser i mina röda mysbyxor. Försöker dricka te utan mjölk och lyssnar på P3. Jag har dessutom pratat med mamms och Fia och fått rapport hemifrån.

Om det inte vore för att jag försöker vara lite nyttig hade jag nog festat till det med lite vin. Men jag måste nog börja inse att det inte kan vara lördag hela veckan.

Men snart är det åtminstone fredag.





Kommentarer
O

kvällskaffe i korgstol nästan

2012-03-01 @ 14:36:01
Johanna

Haha ja nästan! Fast inte riktigt lika bra!

2012-03-01 @ 18:57:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0