Mareld

I lördags var det mycket festliga människor på Petersons krog som var väldigt sugna på att festa till det. Därför öppnade vi upp våran bar på övervåningen så att alla festliga festsugna människor fick dricka sig berusade och dansa till Lena ph. Jag fick stå i baren. Ensam. Helt frivilligt. Jag har alltid velat kunna göra massa drinkar, iallafall alla klassiska. Jag klarar i princip de allra vanligaste. Jag klarar mig ganska bra i en bar ända fram tills någon säger "gör någonting gott" Då får jag panik. Oftast klarar man sig ganska långt eftersom ingen dricker någonting annat än gt's. Hursomhelst. Helt plötsligt stog jag där med en beställning på skakade blåa shots. Som tur var kunde Daniel hjälpa mig med en fin matchning på baileys, likör 43 och blå curacao. Jag hällde upp i shaker med is och hela kalaset. Skakade och silade. Och ut kom turkosa shots. Jag hade lyckats med mina första skakade shots. Oj vad nöjd jag kände mig.

Stolt som tuppen.

I söndags hade jag en dag som var lite bättre än en vanlig dag. Eller den var mycket bättre. Vi blev bjudna på farsdag-brunch för att fira pappa Grundén. Det var allt från american pancakes, stekta ägg och smoothie till bloody marys. Sådär gott så man bara inte kan sluta äta.

Efter kalaset åkte vi ut till Måseskär och klättrade upp i fyren. Vi såg massvis med sälar. Vi bastade och drack becks. Badade i ett åttagradigt hav som var fullt med mareld. Det var helt fantastiskt. Sen puttrade vi hem och lagade carbonara och drack ännu mer öl. Tillslut hamnade vi på en festlig tillställning hemma hos Erik.

En söndag. Det var en väldigt bra söndag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0