Julmust light

Jag sitter i baren på krogen och dricker julmust. Light.

Jag har träningsvärk i magen och är väldigt glad för det. Det är liksom ett tecken på att det finns något under det där mjuka.

Det är juletider och det preppas för tredje julbordshelgen. Förra helgen var en lång helg. Många timmars jobb. 31 timmar på två dagar. Vi börjar nästan komma upp i hemsedaltimmar. Söndagens julbord avslutades med storm och strömavbrott. Mys med personalen och alldeles för mycket snaps.

Hemsedal. Underbara bästaste dalen. Jag saknar. Massor. Igår var det exakt ett år sedan jag åkte upp för mitt tredje år i rad. Varför blev det inte ett fjärde? Jag antar att jag har det lite för bra här på kusten. I sjöstugan. Med Daniel. Kanske är det även ganska bra för min hälsa att låta säsongaren i mig vila. Även om jag längtar lite varje dag. Jag måste åka upp snart och hälsa på. Över nyår säger du Marie? Ja, vi har ju inga planer än. Så vem vet? Det vore ju fantastiskt att få fira nyår där istället för att jobba ihjäl sig.

Michaela, jag är inte kvar i sthlm, men det var fantastiskt trevligt den lilla stunden som jag var där. Jag kommer tillbaka till jul.

Nu ska jag kolla på resor till solen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0