Att vara trevlig fast man inte vill

Eller har lust. Det har jag varit idag. Trevlig. Jag har ringt runt till massa julbordsgäster som inte har betalat in sin förskottsbetalning och till gäster som tålmodigt står på kölista. Sällskap på cirka tio till tolv personer som helst vill komma en fredag eller lördagkväll. Då har jag såklart bara plats att klämma in en tvåa. Kanske max en trea.

Det är ett olösligt pussel. Idag pratade jag t ex in ett meddelande till Kenneth Andersson. 

Så låter man sådär fjantigt trevlig. Jag som inte ens tycker om att prata i telefon. Jag får lite lätt ångest innan varje samtal. När första signalerna går fram. Jisses, jag hoppas alltid att ingen ska svara fast att jag vet att det är bättre om dom gör det så att jag slipper ringa igen. Jobbigt det där.

Tränat har vi i alla fall gjort idag. Och ätit nyttigt. Imorgon ska jag försöka mig på att åka in och träna med Marie 07.05. Heja heja.




Många olika pärmar, böcker och listor är det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0