Smarties överallt.

Jag började dagen med att komma en timme försent till jobbet. Sen spillde jag ut ungefär tusen små smartisgodisar bakom kassan. Heja. Johanna.

Många fina färger blev det i alla fall.

Sen ville jag peta ut ögonen på jobbiga tonårsbarn som kommer och dricker vatten och bara sitter ivägen. Stanna hemma och drick vatten.

Mitt under allt detta spektakel lyckades några underbara hantverkare skära av en ledning. Lika med. Inga fungerande grillar. Inga fungerande fläktar. Inga fungerande fritöser. Inget fungerande alls. Vi hade stängt mitt under lunchen. Åh det var underbart att se förvånade människor trycka sina näsor mot våra stänga dörrar och fråga varför vi hade stängt. Där stog jag i min rutiga skjorta och var glad påjobbet. Precis som man ska. Mer sånt.

Imorgon är jag ledig. Fint ska det bli. Jag och mamma ska ha kvalitétstid.

Mm.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0