Kramas

Fredag fredag fredag.

Idag är det fredag. Jag känner mig precis så fredagstrött som man ska känna sig en fredag. Då har jag ändå bara jobbat två dagar den här veckan. Illa. Jag vet. Men jag har faktiskt jobbat idag. och jösses vilken dag. Det susar fortfarande i mina öron och jag är tvärsäker på att jag kommer drömma att jag står naken i kassan på donken i natt.

Jag skulle behöva en kram. 

När jag satt på tåget hem blev jag så sjukt sugen på rödvin. Jag försökte klura och knåpa på hur jag skulle hinna ner till systemet innan dom stängde. Jag hade tio minuter på mig och satt fast i ösmo och väntade på mötande tåg. Jag övervägde att ringa till Niklas och be honom komma och möta mig med bilen. Tillslut insåg jag att det inte var någon idé. Det skulle inte bli något rödvin för mig.

Istället drack jag ett glas vitt och somnade nästan på soffan.  

En stor mysig kram. Mmm...

När man börjar få cravings efter vin efter en arbetsdag antar jag att det börjar bli illa. Men jag tänker att jag inte är värre än någon annan och att det trots allt var fredag. Annars skulle jag aldrig vara sugen. Aldrig. Precis.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0