"Jag tänkte att vi kunde ha en snabb liten genomgång"

"Jo, du kommer få köra ikväll. Egen station"

Det här är första gången under kvällen som jag ser ut som ett frågetecken men absolut inte den sista.

Jag som skulle gå som runner hela kvällen. Jo men tack. Hej och välkommen. På grund av privata angelägenheter var det lite kort om folk vilket resulterade i att jag fick hoppa in och ha egna bord. Jag hade aldrig sett menyn, hade ingen aning om vilka viner dom hade, inte den blekaste var saker och ting fanns och fick en snabb genomgång om hur deras datasystem fungerade fem minuter innan min första två kom. Handskrivna bångar till på köpet. Jag var jätteglad och inte alls pirrig i magen.

Full restaurang och omsittningar på mina bord. Jag vet inte hur jag lyckades men allting gick ganska smidigt. Maten kom till rätt personer, vinpaketen koms ihåg. Förutom ett ynka dessertvin,  och jag hade bara tre sura damer som gnällde på allt. Jag skulle jobbat sex timmar som runner. Istället jobbade jag nästan tio timmar som servitris på ett helt nytt ställe. Provjobb. Yäs.

Idag var det brunch för fulla muggar. Folk måste verkligen ha tre olika juiceglas. Bara för att dom kan.

Nu är jag så trött så att jag ser i kors. Jag har noll energi i kroppen. Helt totalt urpumpad.


Imorgon ska jag jobba tio timmar på donken.


Jo men det känns fint. Ironi? Nej, det vet jag inte vad det är.



Kommentarer
m

hahaha, shit men de låter som att du va grym! :D

2010-11-22 @ 09:43:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0