Fina tider

Igår när jag låg och tittade upp i taket och försökte somna tänkte jag på första säsongen i Hemsedal. Med Ola. Pierre. Christian. Erik. Micke. Marie. Magnus och Alex. John. Marielle och Fredrik. Lindy och Monica. Josefine och Pontus. Härd. Herman och Emmy. Praktikant Victor. För er andra bara massa namn men för mig massa underbara och kärleksfulla människor och minnen.

Tuv. Hyblet med Ola. Våningsängen. Våra två stekplattor och golvvärmen i badrummet. Kvällsfika i korgstolarna. Alex och Magnus som grannar. Tuvhytta. Tuv, kära tuv. Lussebullsbak i tuvhytta och arton liter vin i hyblet.

Eller det röda rummet på skadvinvägen. Med värmelampan och månadens medarbetare. Mycket mys. Prinshuset och alla dess förfester.  Jag och Ola som jobbade frulle. Världens bästa frullevärdinnor.

Bransjeafterski i massor. Pizza och ölhäng på Garasjen. Grillning uppe på Ronin. Jäger på Cafén. Bakiscarbonara även den på Cafén. Dans på bord och på Fjellbekks genomskinliga dansgolv. 

Mysigt häng i lifthuset uppe på Ronin eller i Holdeskarsheisen. Chokladkaniner under kudden på påsk. Hubba bubba.

Det var fint. Allt var fint. Hela första säsongen var helt otroligt underbar.

 





Kommentarer
John Lindblom

Första gången jag läst din blogg på över 2 år så skriver du om vårna härliga vinter i hemse, fan va härligt, läste att du skulle upp i år igen, jag ska upp precis efter nyår, ska vara reseledare för softresor en liten sväng vi måste ses då jag lovar att höra av mig till dig! Stor Kram BigJ'

2010-11-20 @ 01:19:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0