En helg på landet

Jag har haft en mamma och pappa helg. Vi lämnade civilisationen i fredags och kom tillbaka igår kväll. Vi har grillat, umgåts, myst vid sjön och gjort sånt som man gör i en sommarstuga. Sommarstugor är nog lite som heliga platser. Man kan vara sig själv där. Ingen bryr sig om jag går i mina slitna mysisar, har samma strumpor i två dagar och samma hemmafruknut som jag somnade i kvällen innan.

Jag gillart. Man kan bara vara.

Jag har tänkt mycket i helgen. Över små och stora ting. Mest över saker som handlar om mig själv. Även om jag är den personen som borde känna mig själv bäst i hela världen blir jag aldrig riktigt klok på hur jag tänker och fungerar. Knasigt men ganska skönt. Även om det ibland vore underbart att vara helt stensäker på sig själv.

Eftersom jag har tänkt lite i helgen har jag också kommit fram till lite olika saker. Vissa mer väsentliga än andra. Vissa små skitsaker och andra rätt så avgörande saker. Ikväll är ingen kväll då jag tänker bli extra djup, därför tänker jag bara avslöja att ännu en gång har det gått upp ett ljus för mig; Jag hatar, verkligen hatar när folk tar flingor med händerna. Stoppar ner hela handen i paketet och kladdar ner alla omkringliggande flingor. Uhä. Sluta alla ni som gör det. Snälla. Det är äckligt.

Imorgon försvinner Ola och Ph från denna lilla håla, men om jag har tur kikar Arvid förbi i veckan.

Det blir fint.



Kommentarer
Maj

Hahahahahhaaha jag kommer aldrig glömma när fia´s kompis (saga?) stoppade ner sina smutsiga, jordiga fingrar i paketet med kalaspuffar " de bästa med kalaspuffar är att dom inte kletar så mycket " hahaha :p

2010-05-25 @ 17:29:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0