Att vara tjenis

Jag har filurat lite. Tänkt. På en liten tanke som slog mig igår när jag befann mig i baren på Fjellbekk. Det är en viss typ av människor som åker iväg och gör säsong. Spontana, lite tokiga och sociala människor. Som inte vet vad de vill göra med sitt liv.

Jag tror att jag har lite av allt det där i mig, eller jag vet det. Men igår insåg jag att jag inte är den där tokiga spontana människan som är social och pratar med allt och alla som svarar på tilltal, och även med dom som inte gör det. Jag håller mig nog lite på min kant. Visserligen babblar jag massor med folk som jag känner och tycker om, men just det där snacket bara för att bli tjenis med alla. Nej, det är inte min grej. Kanske var det därför som Danne vid ett tillfälle kallade mig för präktig förra året. Även om han själv sa att det var menat som en komplimang. Jag tror egentligen bara att jag har insett att jag inte orkar vara trevlig och umgås med folk som jag inte känner bara för att jag ska. Det där lät fel, men strunt samma. Jag lättar bara mitt hjärta... för vem? Ja det kan man undra.

Idag åkte skinnjackan och conversen på.

Fy tusan så gött.



Kommentarer
anna

Men eller hur! Första veckorna uppe i Umeå försökte jag vara social med alla, sen lessnade jag snabbt, man orkar inte köra 110 hela tiden, och dom som gör det hittar nog aldrig ett skönt gäng att umgås med! Jag tycker dock att du är rätt tokig.. Men ingen överraskning där inte! :)



Jag går jämt i converse här, inte så smart men vad gör man inte? Måste ju hjälpa våren på väg! Puss på dig!

2010-03-05 @ 08:30:49
URL: http://quistiz.blogg.se/
ems

haha det ska ju inte stå anna där.. jäkla korridorsfolk som snor min dator haha

2010-03-05 @ 08:31:15
URL: http://quistiz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0