Ännu en dag på snuten

Säg såhär. 23 minus. Det är kallt.  Jag är färdigjobbad för idag. Skönt. Jag har haft kul trots fullproppad restaurang, afterski  och fyra frullepass sen jag kom.  Frmodligen för att jag bara vart med om det i en veckas tid, Men det känns fint.

De flesta gästerna är mysiga och trevliga. Lätthanterliga. Men häromdan hade jag att göra med den mest vedervärdiga mänskliga varelse jag nånsin mött. Hon var fly förbannad över att det inte fanns mörkt bröd och våffelsmet kvar till henne när hon kom tio minuter försent till frullen. Som vi dessutom hade hållt uppe en halvtimma extra. Om blickar kunde döda. Idag hade jag en gäst som dumförklarade mig när hans egen dotter spille ut hans glüwine? Ibland undrar jag verkligen om det inte är som man säger, att norrmän är dumma?

Men vissa är fina.

För övrigt höll jag på att kissa på mig av skratt idag när jag och arvid åt middag. Arvid har världens mest böjliga fingrar. Heter det så, böjliga? Strunt samma. Jag har aldrig sett något liknande.

Eftersom familjen här, Ola och Ph jobbar passade jag på att ringa hem till riktiga La Familia. Jösses jag saknar dom. Dom är finafisken fina. 

Imorn är det "Lilla nyårsafton" för allt bransjefolk här i byn. Vi ska äta trerätters, dricka bubbel och dansa oss svettiga.

Åh det ska bli göj !!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0