Då bär det av igen

Så var det dags att börja fundera på att ta sig tillbaka till Hemse. Imorgon planerar jag att rulla ut ur nynäs. Jag sitter just nu inne på google maps och kikar på kartor och vägbeskrivningar. Fast att jag försöker intala mig själv att jag har kört där ett antal gånger nu och borde kunna vägen känner jag mig inte riktigt hundra. För jag vet att när jag kommer in i röran bland vägarbeten i oslo kommer det stå still i mitt förvirrade huvud. Jag kommer inte komma ihåg om jag ska köra mot Bergen eller Kristiansand. Ungefär som sist jag åkte. Hamnde i nån suspekt tunnel för att jag tyckte att det var en bra idé att svara i telefonen samtidigt som jag gled in i smeten i oslo. Greit.

Därför tänker jag nu spana på en vägbeskrivning. Fast att jag vet att jag ska köra mot Hönnefoss och sandvika. Sen väg sju mot Gol och Hemsedal. Men men. Ni vet hur det är. Vissa barn lär sig aldrig.

74 långa mil. Men det ska nog gå bra. Jag laddar med kaffe. dextrosol och massa onyttigt godis. 

Dags att åka hem alltså?  

Ola, jag ska tänka på er imorn på lunchen. Men strunta i dryga gäster, och som Micke säger "glöm inte bort att andas"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0