Så var det jul

Julafton. Efter några timmars jobb på snuten sitter jag nu här hemma med Marie och orkar inte riktigt gå och lägga mig. Dricker varm choklad och äter Litagobollar.

Det är svårt att få någon julkänsla men jag försöker verkligen. Jag har fått brev från min fina faster. Jag blev jätteglad. Min släkt är så bra. Att dom tänker på mig här borta. Det känns fint. Imorgon ska jag, Marie och Becks ha julfrulle innan becka börjar jobba. Sen ska jag försöka ge gästerna på snuten en fin julaftonskväll. Jag hoppas att det blir lugnt så att jag inte behöver komma hem alltför sent. Det är ju trots allt julafton.

Jag saknar min familj. Det är jobbigt att inte vara med dom när det är jul. Traditioner är till för att hållas, inte brytas.

Jag ska väl försöka hitta till min säng. Få några timmars sömn.

God jul på er alla fina.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0