Dagen före dagen med stort J

Imrogon är det julafton. Jag har noll julkänsla. Eller en pyttepytte liten kanske. Pratade precis med mammsen. Familjen är på väg till öret för det årliga julfirandet med hela tjockasläkten. Man skulle väl kunna säga att jag är liiite avundsjuk. Jag ska jobba imorn. 17 till stängning. Jäääättekul.

Igår jobbade jag lunch helt ensam. Jag hade inte en endaste liten gäst. Klockan fyra kom det i och för sig en ensam liten engelsman som ville titta på utsikten och dricka te. Jag lyssnade på Hermans 80-tals spellista och saknade lilla snutenfamiljen.

Såhär Ola och Arvid, dukar vi upp inför middagen på snuten i år. Mycket simpelt och enkelt.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0