Egokickar

Idag har jag insett ganska mycket. Eller nej, det har jag nog inte, inte mer än vanligt. Men idag har jag insett många bra saker. Det är fantastiskt att få ett sms som säger att man inte behöver jobba lunch en lördag. Sånt gör en glad i hela hjärtat. Det är också trevligt att inse att vi är så otroligt grymma. Lilla familjen på skarsnuten. Vi som alltid jobbar. Eliten, som vi till och med kallar oss själva. Vi klarar ju fasiken allt. Idag tyckte jag till och med att det var kul att jobba. Det är kul när man hinner med och man märker att gästerna är nöjda. Då känner man sig jäkligt grym. Jag som egentligen inte ens känner mig hemma i restaurangbranchen efter drygt ett år. Men jag improviserar. Jag brukar få mina gäster att le. Jag tror att det är bra.

Att känna att man är bra ger en också egokickar. Egokickar kan vara bland det bästa som finns. Man ska bara suga åt sig och lägga in det på sitt personliga pluskonto som min pappa brukar säga. Lagra det där så att man kan ta därifrån när man haft några minuskonto dagar. Eller bara suga åt sig och inse att man är jäkligt bra. Idag har jag både gett mig själv egokickar och fått massor. Man måste fasiken säga åt sig själv att man är grym.

Egokickar är jäkligt bra. Det är väl det som egentligen är slutsatsen med det här inlägget.

Imorgon ska jag och Ola dricka champagneee hela dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0