Optimist eller pessimist

Jag satt precis och bläddrade i tidningen iform. Nej, den är absolut inte min. Det var ett bra tag sedan jag köpte en tidning och vad jag kan minnas var det absolut inte den tidningen. Det är mammas. Och jag tror inte att det är hon som har köpt den heller. Strunt samma. I tidningen fanns även en artikel om huruvida man är optimist eller pessimist.

Jocke var solklart pessimist. Jag och Marie var slående överens. Pessimistiskt tänkande är alltså enligt artikeln att man tror att man kommer drabbas av fler negativa saker än positiva. Passar ganska bra in på min bror just nu.

Jag bestämde mig för att vara optimist. I alla fall idag. För inom loppet av tre timmar blev jag kallad på två arbetsintervjuer. Så jag var tvungen att fira. Jag spelade soulklassiker på högvolym och åt mjukglass med Marie.

Så imorgon bär det av mot första intervjun på St Eriksgatan.

Jag har en bra magkänsla.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0