"Jag skrattar jättehögt"

Lördag lördag. Denna underbara dag som är precis lika uppskattad fast att jag har lördag hela veckan. Eller i alla fall skulle kunna ha om jag ville. Men jag har faktiskt sökt jobb. Eller nja, ett i alla fall. Utan vidare framgång. Men jag jobbar på det. Fyndigt va. Egentligen ägnar jag all vaken tid åt Harry Potter eller guitar hero. 

I torsdags hade jag en mycket trevlig dag. Jag och Desire gjorde stockholms gator osäkra genom att spatsera på dom. Det är så härligt att umgås med den här filuriga, smarta och snygga kvinnan. Vi skrattar. Alltid. I torsdags skulle vi hitta en mössa åt Desire. Vi nådde ingen större framgång. Eller jo, vi hittade massvis med mössor i alla möjliga former och färger och jag skrattade mer och mer för varje mössa som blev dissad för att den på fröken D:s huvud liknade en kondom. Alla mössor såg tydligen ut som kondomer. Eller svampar. Eller något annat spännande. Och jag skrattade ännu mer och tog än snygg bild.  

Efter det inte så lyckade mössletandet mötte jag La Familia för en kväll i kulturens tecken. Vi var och spanade på musikalen De tre musketörerna. Fantastiskt bra. Alla mina afterski hits var med och mycket mycket mer. Jag gick därifrån som en otroligt lycklig människa och nu säger jag åt er alla att om ni får chansen, gå och se den! Fantastisk!

Just nu längtar jag efter en kall öl i goda vänners sällskap på afterskin med backarna i bakgrunden.


   

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0