När man blir stor?

Vad ska du bli när du blir stor? Jag har alltid varit stor. Mer eller mindre. Men vad ska man bli när man blir vuxen och skaffar ett vuxet jobb?

Jag vill göra någonting där jag får jobba med härliga, smarta och begåvade människor. Jag vill jobba med något där det finns tydliga och klara mål. Så att man ser att man gör eller förändrar någonting. Jag vill resa. Hit och dit upp och ner, överallt. Till varma exotiska länder och stora betongdjunglar. Jag vill ha ett arbete med utmaningar. Jag vill vara viktig, men inte livsviktig. Inte Obamaviktig. Jag vill att folk ska se upp till mig och respektera mig men inte vara rädda för mig. Pricken över i:et är att när jag gör allt det här och mycket mer ska jag vara otroligt fräsig.

Jag träffade Cuba idag. Jag fick besöka hennes studio. Vi åt mumsig mat, drack te, pratade om gamla minnen och framtiden. Jag tror att vi kom fram till många smarta saker. Så länge man själv känner sig lycklig och tillfreds med det man gör ska man fortsätta. Cuba fortsätter att göra och spela in sin egen musik och jag åker till Hemsedal och gör en ny härlig vintersäsong.

Ibland är väl livet bra härligt ändå ! !




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0