Mr Big Stuff

Ganska ofta slutar våra middagar i spännande diskussioner om diverse olika ämnen. Jag vet inte hur det är i andra familjer men i min familj berättar vi allt för varandra. Marie brukar med glimten i ögat säga att våran familj är onormal. Enligt mig är den onormalt bra. Det finns alltid någon att lätta sitt hjärta för. Det bästa och det värsta är att även om man kanske inte alltid vill lätta sitt hjärta så slipper man inte undan. Man blir alltid upptäckt.

Egentligen hade jag tänkt skriva om manligt och kvinnligt. För det var ett av alla ämnen som vi disskuterade för några veckor sedan. Jag tror inte att jag är ensam om att ibland, eller för det mesta, inte förstå hur pojkar tänker. Vi hade en lång och ganska givande diskussion som resulterade i att pappa förklarade för mig att en tiger kommer alltid att vara en tiger. Kan kanske låta lite oklart men jag förstod precis vad han menade precis då när han sa det. Det lät vettigt och jag tyckte att det var lika bra att acceptera att en tiger kommer nog alltid att vara en tiger hur gärna man än vill få honom att bli en liten kissekatt.

Nu förstår ni ingenting och det är inte meningen heller. Jag hänger knappt med själv. Men den här middagen och diskussionen om pojkar och tigrar finns som små funderingar inne i mitt just nu lite smått förvirrade huvud. Jag försöker bara förstå mitt eget beteende just nu. Eftersom jag inte tycker att det är normalt. Jag blir tokig på mig själv och försöker få mig själv att förstå att det är dags att ta ett steg tillbaka. Försöka stänga av och tänka på annat. Man brukar ju säga att hoppet är det sista som överger människan men jag orkar inte hoppas längre. Jag ger upp. Vit flagg. 

Vid sånna här tillfällen inser jag alltid hur bra Jean Knights låt Mr Big stuff är. Klockren. 

Jag bara lyssnar om och om igen... 


Mr. Big Stuff
Who do you think you are?
Mr. Big Stuff
You're never gonna get my love

Now, because you wear all those fancy clothes
And have a big, fine car, oh yes you do now,
Do you think I can afford to give you my love?
You think you're higher than every star above


Now, I know all the girls I've seen you with
I know you broke their hearts one after another now, bit by bit
You made 'em cry, many poor girls cry
When they tried to keep you happy, they just tried to keep you satisfied


I'd rather give my love to a poor guy that has a love that's true
Than to be fooled around and get hurt by you
'Cause when I give my love, I want love in return
Now, I know this is a lesson, Mr. Big Stuff, you haven't learned

Mr. Big Stuff, tell me
Who do you think you are?
Mr. Big Stuff
You're never gonna get my love
Mr. Big Stuff
You're never gonna break my heart
Mr. Big Stuff
You're never gonna make me cry


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0