Kvintcirkel

Jag kan inte förstå att jag i tre år ägnade mig åt musikteori på gymnasienivå. Jag satt och rotade i gamla skolpapper och hittade det ena mer exotiska än det andra. Jisses. Jag förstår inte hur jag kunde förstå. Nu känns det bara som krusiduller och ord från ett helt annat språk.

Jag hittade papper om mina individuella val i tvåan. Aukustisk gitarr, samhälle B och specialensemble A.

Jag kan inte förstå att jag trots allt gick på Rytmus. Det känns som miljoner år sedan. Helt overkligt.


Något som dock är väldigt verkligt är att Ola och Pierre i detta nu befinner sig i Hemsedal i vårat nya hem. Just nu bara deras, men snart även mitt. I år har vi även lyxat till det med frys, ugn, micro, diskmaskin, tvättmaskin, trådlöst internet, gångavstånd ner till byn och uteplats med kvällssol och utsikt över backarna och fjällen! Finafisken!

Det kommer bli så bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0