Afterski när den är som bäst

Igår var det bransjeafterski här i Hemsedal. Det betyder att alla som jobbar här i byn går bananas på afterskin klockan fyra. Om man är ledig och har vart i backen har man förmodligen börjat dricka öl och andra alkoholhaltiga drycker redan klockan elva.

Jag och Ola var lediga. Efter två åk i backen begav vi oss upp till skarsnuten för en "hot apple". Varm äppeljuice med xante. Mums mums. Eftersom Christian agerade bartender och resten av gänget dök upp en halvtimme senare slutade det såklart inte där. Efter ett antal glas med bland annat rödvin, drinkar och shots var vi lagom runda under fötterna för att börja bege oss ner mot den riktiga afterskin. Jag försökte övertala Herman att det bästa vore att ta liften ner men Herman tyckte att det skulle gå alldeles utmärkt att åka ner. Så ja kära vänner. Ola var klok nog att åka bil ner med brädan i baksätet men jag spännde på mig brädan och åkte med grabbarna ner. Efter första svängen låg jag i snön. Som en snöboll. Jag vet mamma, man ska inte åka bräda i onyktert tillstånd men inga ben brutna.

Klockan sju dansade folk på borden på Stavkroa till Lena ph:s det gör ont och drack öl direkt ur kannor. Klockan åtta kände jag mig nöjd och åkte hem. Tänk om alla festkvällar kunde börja klockan två på dan och sluta åtta på kvällen, då skulle det aldrig vara jobbigt att jobba frulle.

Vi lever som sagt loppan här i Hemse. Precis som man ska.

Ikväll ska vi göra av med pengar som vi inte har på middag på Fossheim med lite trevliga människor.



Kommentarer
Desireé

Kom hem snart!

Jag saknar dig mycket!



2009-03-18 @ 11:34:46
John Lindblom

Låter Väldigt Skönt! Kram

2009-03-20 @ 01:54:41
michaela

Kommer du hem snart! sakna

2009-04-06 @ 07:49:38
URL: http://michaelastridbeck.blogg.se/
m

hej hej. saknar daj

2009-04-07 @ 19:38:47
Sara

Jag saknar er plötsigt lite mer än vanligt.

2009-04-12 @ 20:39:27
URL: http://sarabergelv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0