Sol värme och bad

Jag var hemma hos Gunnar idag. På morgonfika. Vi hann prata om massa spännande saker och Gunnar sken som en solstråle. Mycket pirr i den magen. Härligt härligt. 

Det kliar i mina fingrar. Jag måste göra någonting. Marie tyckte att jag skulle börja klättra, men min bror tog ner mig på jorden ganska snabbt och förklarade att jag nog hade fel kropp för det. Tackar för den. Men han har rätt. Jag är ingen klättrare. För jag har ju alltid haft sådant intresse för klättring. Marie hade andra trevliga idéer. Varför inte ta upp min karriär som rockstjärna igen? Nu när jag nästan är svarthårig och allt. Ja varför inte. Men nej. Jag tror inte det. Vattengympa? Jag orkar inte träna mer än jag redan gör. Speciellt inte med tanter i blommiga baddräkter. Men tack för alla kreativa idéer Marie.

Jag är trött på sverige. Jag vill bort. Jag vill till sol och värme. Jag vill glida runt i bikini, surfshorts, flippisar och mina solglajer. Jag vill bli brun och bada. Sitta på en strand och äta kex. Eller dricka öl på en uteservering. Jag vill bort. Bort bort bort. Jag orkar inte tänka på allt här hemma. Jag orkar inte gå runt i min bubbla i den här trista staden. Jag håller på att bli tokig.

Någon som vill följa med på äventyr?

Eller i alla fall på en sista minuten.





Kommentarer
m

Gahh. ja du har rätt i dina kloka ord. Men samla krafterna å fin bob då. :) ingen kan väl må dåligt av det? Jag skulle gärna hoppa upp i flygstolen, men mina trådar är som sagt fast som sten i skolan ett bra tag till. Så du får börja utforska så att du kan rådgiva mig senare. Baka en bannankaka vettja. Helt ärligt så tycker ja de är spännande å få filosofera runt i ditt å olas liv som inte har hittat "det" än. Plugg nästa.

2008-09-03 @ 15:06:41
back

Hela gänget borde åka på en sista minuten på höstlovet! Det vore nått, fy fan vad kul vi skulle ha!;) In my dreams menmen...

2008-09-03 @ 17:19:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0