Nynäshamn en fredag

Såhär är det. Nynäshamns centrum kan vara den hemskaste, sämsta och ibland äckligaste platsen i världen. Speciellt en fredageftermiddag när det är löning. Jag förstår inte hur jag tänker när jag tycker att det är en bra idé att ta en sväng ner på stan en dag som denna.

Gaah.

Om man vill träffa alla människor som man egentligen helst vill slippa är det här en perfekt dag. Jag hatar att träffa personer som man kanske borde hälsa på men som man totalignorerar. Men varför ska jag egentligen hälsa på en snubbe från min gamla paralellklass som jag under nio år aldrig sa ett ord till.

Jag träffade Bea på stan. Vi har aldrig känt varandra. Hon har vart hemma hos oss med Jockes kompisar. Jag har bara utbytt några enstaka meningar med henne. Men hon hälsar alltid. Och hon är glad och ler. Sånna människor tycker jag om. Dom hälsar jag mer än gärna på.

Dagens slutsats blir alltså, jag ska stanna hemma tills jag åker. Hålla mig uppe på berget och bara lämna det om jag måste. Eller om jag ska till Ola eller någon annan viktig person eller plats. Jag tänker inte använda något annat färdmedel än bil. Och ha stora solglasögon även om det regnar.

Dessutom är det på tiden att vi får ett  "plocka själv" systembolag. Hundra nummer före en själv.

Helt sjukt.


Kommentarer
Jäb

Haha. Grattis kompis! Har du kommit på det nu:)

2008-10-24 @ 21:43:49
Anonym

Jag har försökt förtränga det kära du. Du kommer väl och besöker det ljungska tornet imorgon?! Jag hoppas på dej.

2008-10-24 @ 22:06:44
URL: http://stringstrumpa.blogg.se/
O

och hur kunde vi dessutom gå till det värsta stället av alla!!?? o klara oss ut helskinnade? haha hur tänkte jag?

2008-10-24 @ 23:19:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0