En grå tisdag

Just nu känns inte mitt liv så innehållsrikt. Jag gör inte så mycket på dagarna. Försöker få dagen att gå och sysselsätter mig så gott jag kan. Tur att Olas liv är ungefär lika händelserikt. Även om hon ibland har lite viktigare saker för sig än vad jag har. Till exempel att jobba. Annars brukar vi underhålla varandra. Bullbak. Promenader med djuret. Små utflykter ner på stan där vi hälsar på vår vän som är duktig och jobbar. Marie. Och annat trevligt.

Det känns som att min viktigaste uppgift i tillvaron just nu är att skjutsa runt alla nära och kära till vart de nu behagar att åka. Kvarnängen är det mest populära resmålet. Dit åker jag ibland fyra gånger om dagen. Om jag har tur. Annars är filmkedjan poppis hos min bror, och min personliga favorit, Kvantum. Uhää. Förra veckan tror jag att vi var där varje dag. Usch finns det något värre ställe än kvantum? Jag tror inte det. Jo det skulle vara systemet.

Jag sitter här med mitt yogite. Det smakar lakrits och kryddigt? En konstig blandning, jag vet, men det är gott. Förmodligen är det det som gör att jag just nu sitter och funderar på helknasiga saker. Jag kollade på Boston tea party igår. Spännande det där. Jorden kommer att gå under. Fast det visste vi väl redan? Jag och Ola ska köpa med oss Bobs jordgubbssaft till norge. Det får vi inte glömma Ola.

Min jacka är tillbaka i min ägo och jag använder den flitigt. Dock påminner den ständigt om någonting annat. Jobbigt det där.  


Marie och Ola, dags att ut och röra på benen idag igen! Tid och plats? Reflex den här gången kanske?



Kommentarer
O

kl 8 gröndal? reflex! men mina ben är tunga idag.. så ni vet..

2008-11-11 @ 15:45:12
m

mina är obeskrivligt tunga.. men ja tror att ja hakar på..

2008-11-11 @ 17:10:17
Jäb

hurtbullar. jag är i nynäs till imorgon kväll. promenix kanske omdet inte regnar??

Skönt det där med jackan bythe way ;p

2008-11-11 @ 23:51:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0