Räkfrossa med Margareta

Min mamma har haft partaj här hemma i det ljunska huset. Trevliga prickar har varit här och mumsat räkor och druckit bubbel och vin. Skrattat och fnissat. Sjungit och dansat till "jag vill vara din Margareta"

Jag och Karin har pratat om hur vi ska leva som pensionärer. För något år sen kom vi på det ultimata. Vi ska bosätta oss i Miami. Bara dricka GT's hela dagarna, ha turkosa och rosa kläder och blå mascara. Jag ska vara så söndersolad och så brun att jag ser ut som ett russin. Så måste man ju bara ha en fräsig golfskärm också, en såndär stor och bred. Sen kan vi sitta där på vår terass ut mot strandpromenaden eller havet och titta på unga pojkar i badshorts och drömma oss tillbaka till gamla goda tider. Ola du får också vara med. Men du skulle nog passa bäst i grön mascara. Fast vi kom ju fram till idag att jag inte fattar dina mascaraproblem. Det där löser sig. Det viktigaste är Miami, GT's, russinhud och badshorts på unga pojkar. Och att det är vi såklart.





Ikväll saknar jag Karin lite extra mycket.

Kom hem.



Kommentarer
O

grön mascara, tack!

2008-11-07 @ 13:52:47
Desire

Det är bekräftat. idag fick jag höra att det inte enbart är jag som ser likheten mellan en viss etta på min skola och Idol-Danny... Han har tydligen fått höra det av många:P Johanna you got your guy...

2008-11-07 @ 19:26:43
totten

synd att det ar langt till pension

2008-11-24 @ 06:57:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0