Ändrade planer

Vi är kvar. Vi har ännu inte lämnat svealand. Vi skulle ha åkt idag men mitt i allt snökaos kom vi fram till att det nog var bäst att vänta tills imorgon och hoppas att vädret är lite snällare då.
 
Det känns knasigt att packa ner sig själv i väskor för sex månaders vistelse i norge. Vad behöver man ha med sig? Det känns ungefär som jag har packat för en vecka i solen fast lite mer av allt och varma skor istället för flippisar. Stickade tröjor och vantar istället för en extra bikini.

Jag funderar över hur jag och Ola ska få plats i bilen. Eller snarare hur all packning ska få plats i bilen. Det känns som jag glömt att packa ner det viktiga. Tur dock att vi ska till ett civiliserat land, och en vad det verkar vara, en ganska civiliserad by med diverse affärer och liknande.

Jag hatar att säga hejdå. Det är jobbigt. Egentligen vill jag bara storgrina när jag tänker på att jag måste lämna la familia, det ljungska tornet, alla vänner, nära och kära. Men som jag har sagt till Ola säkert hundra gånger, inte bara för att övertyga Ola utan även mig själv, vi ska inte till en annan planet. Vi ska bara 74 mil bort. Alla kommer finnas kvar här hemma och vi kommer säkert kunna komma hem och hälsa på mellan alla frukostar och julbord.

Det kommer bli bra. Lika jobbigt som det faktiskt känns att åka lika kul tycker jag att det ska bli när vi rullar in i Hemsedal, ser fjälltopparna, byn. Öppnar dörren till våran minimala lägenhet och ska försöka få plats med allt.

Det kommer bli bra. Kanoners. Jag vet det.

Karin, vi kommer inte glömma bort dig. Vi väntar redan på att du ska komma upp och hälsa på.



Kommentarer
m

jag kommer sakna er!

2008-11-24 @ 14:00:32
Anonym

Mary! Vi kommer sakna dej! Massor! Men du, 74 mil, inte såååå långt, snart kan du komma i egen bil och hälsa på! Puss på dej!

2008-11-24 @ 14:07:55
URL: http://stringstrumpa.blogg.se/
back

Jag kmr åxå sakna er. ÖÖhh marre... jag e på om du ska åka upp;) Det tkr jag vi ska göra!! Åka lite skidor å å sjunga 800 grader^^

PussKram :)

2008-11-24 @ 17:24:16
Erica

saknar er redan :( ni får ha det toppenbra!

jag håller tyngden! pöss

2008-11-24 @ 17:57:01
Anonym

Åhhh! Hoppas verkligen allt blir roligt och bra för er :D

Kommer sakna er!!

Stor Kram

//Gunnar

2008-11-24 @ 20:12:50
Desire

Så ni är kvar!!! Fast inte längre antar jag:/ Gaaahhh. Som jag sagt innan: vill inte tänka på det. Men ni kommer få det så GRYMT jävla bra! :D Åhh saknar saknar saknar! Ge mig ett livstecken och lägesrapoort när ni är framme:D Heja norrmän! ;) STOR PUSS!

2008-11-25 @ 08:45:13
emelie

Hoppas bilresan går toppen och lycka till med allt! Fasiken, flytta till norge.. Det kommer blir toppen! Men ni måste komma till telen på juldagen ;) Pussåkram! / Terror

2008-11-25 @ 09:27:38
URL: http://goldenyouth.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0