Att ha fullt upp

Idag har jag uträttat ärenden. Jobbärenden på Stureplan. Det ni. Riktigt glassigt. Jag tog mig hela vägen från St Eriksplan in till Smålandsgatan enbart för ett brevs skull. Ett brev som var tvunget att överlämnas personligen. Jag gick där och strosade i solen och spanade på människor som såg viktiga och stressade ut. En och en annan bakåtkammad frisyr som äntligen, dagen till ära kunde bära sina Prada eller Gucci glajjer från förra året. Stekigt. Eller någon viktig kostymbärande man på väg mot en förmodligen lika viktig affärslunch. Stockholm och stureplan är mysigt på våren. Jag ser fram emot när vi kan ta en latte på våran parkbänk och spana på spännande människor.

Jag har verkligen jobbat idag. Som en ansvarstagande vuxen människa. En arbetande person. Jag jobbade till och med över. Jag jobbade så pass länge att tillslut såg alla siffror som skulle in i datorn ut som en enda stor sifferklump. En stor klump med Taco Bar siffror. Så kan det vara. 

Eftersom jag ibland är en sådan snäll person har jag även aggerat chaufför ikväll. Jag har skjutsat goa och glada arbetskamrater trots att jag egentligen skulle fika med Karin och Ola, men vad gör man inte för att vara snäll och hjälpsam.
 
Tiden räcker inte riktigt till för att jag ska hinna med allt som jag borde och vill göra. Fler timmar på dygnet vore trevligt. Imorn är det torsdag. Snart helg igen. Helg och nya planer som ska smidas. Social ska man vara. Aktiv och fotbollsproffs.  Hellre för mycket att göra än dötid. Dock var det längesen jag upplevde något som kan kallas för dötid. Dock kommer jag njuta till fullo när jag om en vecka befinner mig nere på Cran Canaria med trevligt sällskap. Jösses, det ska bli skönt.


Kommentarer
emelie

tja bruden :) vad kul med jobbet ;) Jag skulle aldrig jobba övertid på filmkedjan.. =) hörde att du o ola kanske skulle till sara på lördag.. hoppas det! :) pussåkram bananapidam

2008-03-06 @ 10:39:53
m

så mysigt å se dina ord här igen. Ingen träning för din del ikväll hörde ja. =( tråker! Vi syns gullet

2008-03-06 @ 16:38:05
URL: http://gurkburken.blogg.se
emelie

quistisgreen.blogspot.com... now you got it! ;) kul igår bejb! Puss!

2008-03-09 @ 11:13:17
tötten

Puss på dig bröd

2008-03-09 @ 15:24:57
O

bröd+kött+bröd=hamburgare

2008-03-09 @ 18:25:48
Andra backen!

Back!! Du är min idol:) Därför har du fått en länk på min blogg;) puss

2008-03-11 @ 14:08:57
URL: http://apsn0r.blogg.se
m

Ha de underbart i värmen! Se till å få en riktigt snygg brun färg på kroppen mä. love

2008-03-11 @ 22:51:21
URL: http://gurkburken.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0