Täck en fläck

När jag fyllde år fick jag en otroligt spännande present av mina kära vänner. Täck en fläck - klistermärken. Jag har ännu inte behövt testa dom men jag kan tänka mig att de är fantastiskt användbara när man väl behöver dom. Om man behöver täcka en fläck. Finns med olika motiv. Fräsigt värre.

Nu har jag varit vuxen i snart två månader. Det känns som vanligt förutom den lilla detaljen att jag numera kan besöka systemet när jag vill. Jag behöver i och för sig betala mer på tåget och bussen och jag räknas inte längre som ungdom. Man anses helt enkelt som mer vuxen. Dags för mig att mogna. Flytta hemifrån. Utbilda mig. Ta mer ansvar. Få ett ordentligt jobb. Skaffa pojkvän och kanske barn? Men just nu är det precis allt som jag inte vill göra. Jag vill inte flytta hemifrån och bo ensam. Jag vill inte tillbringa massa tid med att plugga inför stora tentor. Jag är nöjd med det jobb jag har och att smaka på smörgåsbordet tänker jag fortsätta göra en bra tid framöver. Barn? Tack, men nej tack. Det jag egentligen ville komma fram till med det här lilla utlägget är att jag igårkväll i mina vänners sällskap kunde bete mig precis som förut fast att jag numera är vuxen och att vinet nu var köpt helt lagligt. Tänka sig.


Tack för en mycket underhållande och mysig kväll!




Kommentarer
O

det är bara ms som mognat och köttet som väntar barn

2008-07-06 @ 18:09:23
gunnar

hahahahahh mm visst ola ;)

Tack själv för en rolig kväll!!

2008-07-06 @ 19:30:41
tötten

ett luftbarn skriker iallfall inte så mycket..

2008-07-06 @ 19:39:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0