Längtan efter sommar

Tiden går fort men inte tillräckligt fort. Jag vill ha sommar. Precis som alla andra levande själar som går omkring på denna runda jord. Sommar, sol, ljus, värme. Allt som hör till. Goda vänners sällskap. Spännande äventyr. Exotiska länder, städer och platser. Vin på uteserveringar och långa varma nätter. Glass i hamnen och bad.

Jag har kikat på bilder från sommaren som var. Vilka underbara minnen. Gotland med fotbollsbrudarna. Fasiken vad bra det var. Det går knappt att toppa. Jag vill helst inte använda ordet perfekt men i det här fallet finns inget annat ord som passar. Det var helt enkelt perfekt. Även om Cypern inte alls blev som jag hade tänkt mig, med droppfot och piller i massor så är minnena mysiga och fina. Roliga och exotiska. Mallorca med Karin var precis det jag behövde i min bittra droppfotsperiod. En sista minuten till solen när sommaren började ta slut. En lyx man kunde unna sig när man inte längre var tvungen att gå i skolan. Studenten får inte glömmas. Underbart, förväntansfullt men också skräckfyllt.


Men tiden går fort när man har roligt. Snart är det sommar igen. Jag längtar.


Kommentarer
O

hejhej snart ska vi på äventyr, hjälp men nödvändigt. skabb skabb..bläää!

2008-02-11 @ 15:05:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0