Driv. Vilja. Kämparglöd.

Jag skulle vilja skriva ett inlägg fullproppat med massor av spännande saker, händelser, berättelser och äventyr. Det skulle underlätta om man hade massvis med spännande saker att berätta. 

Igår kollade jag på The voice tv. Elin Kling var där. Hon hade precis kommit hem från miami, hon var brunbränd, fräsch och precis lika snygg som vanligt. Hon hade varit där på ett modelljobb. Bikinis. Ibland undrar man hur folk lyckas. Hur i hela fridens namn bär de sig åt? Man får tycka vad man vill om diverse "kända" tjejer inom sitt område. Elin Kling, Ebba von Sydow. Sofie Fahrman, Susanna Kallur, Charlotte Kalla, Carolina Gynning och allt vad dom heter men någonting har dom. Driv. Vilja. Envishet. Förmodligen också ett hejdundrans självförtroende.

Igår när jag satt på tåget hem och kände mig lite sjuk och ynklig slöbläddrade jag i city. Jag kommer inte ihåg namnet idag men det är mindre viktigt. Det var en intervju med en tjej som spelade i elitserien i hockey för AIK och i allsvenskan i fotboll för hammarby. Dessutom var hon forward i Schweiz hockeylandslag. Snacka om kämparglöd. Vilja. Driv. Envishet. Självförtroende. Jag trodde att mina nyköpta löpardojjor skulle få mig att flyga fram på fysen i måndags, men icke. Det krävs nog mer än ett par nya skor. 

Idag när jag fortfarande lite sjuk och ynklig låg och zappade i soffan fastnade jag återigen på The voice. Ricky var där. Jösses. Det är ju han. Han som gick på Rytmus. Killen med bling bling i öronen som gick i trean när man var en liten fjuttig etta. Han som när jag nu tänker efter har blivit recenserad i veckorevyn och suttit på reklamaffischer i tunnelbanan. Ricky.  Ricky som är aktuell med sin nya singel QT. Som har uppträtt på diverse stora tillställningar som NRJ in the park. Som har gjort låten Fall in love som spelas på radio. Den Ricky

Dom finns överallt.
Drivna. Envisa. Självständiga. Coola. Målinriktade. Inspirerande. Människor.  

Jag antar att man bara måste kasta sig in i allt. Ha mod, våga och massor av vilja. Jag har i alla fall skrivit ut en anmälan nu. Ett steg i rätt riktning. 

Bloggtorkan som har ägt rum en längre tid nu måste få ett slut. Jag blir så glad i hjärtat när ni frågar och pratar om nya inlägg på stringstrumpa.blogg.se. Jag blir så glad av alla små kommentarer som trillar in av alla mysiga människor. Fortsätt så. 

Jag missar träningen ikväll. Jag får försöka överleva tills imorgon innan jag får träffa hon med fickan därbak, backen som matchar örhängena med skosnörena, Erka med jordgubbspeelingen, Camilla med badmössan som bjöd på en trevlig tillställnings i fredags, bjornheim och Mary. Min saftiga bit och mitt välgräddade bröd. Jösses vad jag gillar att vara såhär fjantig. Imorgon blir det bastu med tillhörande skvaller och rumpnyp. 


Dagens låt. Jackie Wilson - Higher and higher. 

Mys.



  


Kommentarer
Erica

så du sviker idag?
tur att vi ses imorgon!
Pöss

2008-02-20 @ 16:59:59
m

Va? vi skulle ju boxas. =/

2008-02-20 @ 17:39:44
camilla

Skönt att få lite att läsa igen. Vad jag har väntat;) ses imorn

2008-02-20 @ 18:25:51
Sara

När du inte skiver är det som ett stort tomrum ska du veta! Så fortsätt skirva på, du är så bra :) Puss

2008-02-20 @ 19:38:18
O

hurru vi fick boxas utan dig, det var lite läskigt för jag ivlle inte slå karin i magen, hon var för söt...

2008-02-20 @ 21:57:22
Odinana

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2009-12-10 @ 10:07:27
URL: http://odinana.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0