Sen lördag

Eller kanske tidig söndag? Jag har vidgat mina vyer. Jag har besökt Old Bell. Jag har besökt Old Bell med andra glada nynäshamnsfotbollsmänniskor. Heja Nifen?! Eller? Jag har funderat på det här med stureplan. Hur man nu kan koppla Stureplan med Old Bell? Allas vårt perfekta stureplan. Där alla är så snygga och perfekta? Det är ju på självaste s-plan man ska hänga. Så är det ju bara. Allt annat är bara försök till att nå upp till perfekthetens s-plan. Man kan undra varför jag ens ägnar en tanke åt det nu. Klockan 03.00 en lördagsnatt. Jag undrar faktiskt själv. Jag har alltid tyckt att det varit lite speciellt med s-plan. Men vad är grejen. Varför skulle folk vara bättre där? Är man en bättre, trevligare, häftigare och högre rankad människa för att man har kläder med ett visst märke och håret bakåtkammat? För att man dricker bubbel istället för en stor stark? Jag blir helt förvirrad. Jag vet inte ens varför jag tänker på det. Varför ser alla tjejer på s-plan likadana ut? Har man stora bröst, eller är blond med massa brun utan sol, bus, kan man komma med på hur många vimmelbilder somhelst. Man behöver inte ens vara snygg. Bara man ser ut. På ett hejdundrans sätt. Vad hände på vägen?

Jag känner lite Sanna Nielsen komma över mig. Inte empty room men kanske nått annat. Inte tomhet. Snarare nått annat som jag inte vet vad. Klockan 03.00 en lördag efter Old Bell.

Man vet hur det kommer sluta. Ändå gör man samma misstag varje gång. Eller misstag? Jag vet inte. Jag kan väl inte hjälpa att alla vill bjuda mig på shots och för att jag är snyggare än alla mammor tillsammans? Jag och alla andra som är i lagom ålder. Utstrålning och inte skadat gods? Vad vet jag. Jag har inte ens stora bröst. Kom igen liksom.

Jag kommer förmodligen vakna imorgon och undra vad tusan jag skrev inatt. Förmodligen kommer jag radera det och inte tänka mer på det. Är inte sånt underbart? Är det inte också helt fantastiskt underbart att man med lite alkohol i kroppen blir hundra procent ärlig. Jag vet inte, kanske spelar min brors låtlista en viss roll i det här? Visst är livet exotiskt ibland. Jag tycker om det. Man kan överraska sig själv. Sånt är spännande.

Alkolås på mobiler är något som verkligen borde finnas. Kanske vore lite mer självkännedom också något att rekomendera. Lämna mobilen hemma t. ex.

Jag ska försöka leta mig ner i köket och hitta nått att stoppa i min tomma mage. Somna på soffan och kolla på ett avsnitt av Ally. Ally är alltid så rätt och bra. Skönt att titta på någon som har mer problem än en själv. Även om man inte har ett endaste litet fjuttproblem.

Ordbajs. Kan man kalla det här för det? Jag tror det. Egentligen är jag grymt sällskapssjuk just nu och skulle bara vilja äta nattmackor med någon och prata om oviktiga saker.

Gott folk. Soffan och Ally kallar.

Kärlek

/Stringstrumpan.


Kommentarer
m

Ja du johanna. Är det någon större skillnad på s-plan och old bell? Ni verkade ha de mumsigt igår. Alltid lite tokigt härligt att höra! Blev sjudundrans glad när jag tittade in din sida och såg detta långa inlägg. Fortsätt så. Ärlighet med alkohol i kropp coh själ, de är sånt jag gillar. Nu är det dags för min frulle. Ha en lat go dag nu. tjohej backen med det!

2008-04-20 @ 10:35:26
URL: http://gurkburken.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0