En dag på Karlbergs station

I snart tre års tid har jag pendlat till Karlbergs station. Varje morgon när jag kliver av tåget slås jag av samma tanke. Karlbergs station kryllar av snygga människor. Snygga killar i sneakers och mysiga halsdukar med lagom mycket emoglasögon. Ruffsiga frisyrer och välkammade frisyrer. Trendiga tjejer med snygga skor och väskor. Välklädda mammor och pappor på väg mot säkert lika klädsamma och flashiga reklamjobb och jobb med andra snygga titlar. Själv är jag på väg mot mina kassarapporter.

Lika spännande är att varje dag när jag ska åka hem från denna exotiska station är alla dessa snygga människor som bortblåsta. Tomt. Inte en enda snygg ruffsig frilla med tillhörande mysig halsduk. Istället har stationen intagits av mindre snygga människor. Äldre människor. Tjejer med gult hår och jeans med strassmärken på. Killar med reklamkepsar och skor med stora plösar. Mindre attraktiva människor.

Man kan undra vart alla snygga människor har tagit vägen. Förmodligen har dom tagit en taxi till sturehof och sitter där med sina andra snygga reklamkollegor och smuttar på ett glas vitt eller två. Afterwork. En tisdag.

Själv är jag på väg hem till lilla nynäs.

Men det är inte fy skam det heller.


Kommentarer
Gunnar

Hahhaahhhah,det är så sant, så sant..

2008-04-06 @ 21:42:19
Clara

haha, det lät ju trevligare än där jag kliver av varje dag och möts av omvårdnads programmet som står där i sina stripiga kalufser, mjukisbyxor och röker två paket i kvarten.!

HURRA för stringstrumpa.blogg.se

2008-04-08 @ 17:23:22
URL: http://clarabandara.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0