Vuxna människor har kul tillsammans

I helgen var jag på höstfest. Höstfest med släkt och vänner där medelåldern var cirkus 40. Det var tipspromenader, öl-smakning och lakritsshots i massor.  Jag, syster och småkusiner hjälpte till i köket men sen slutade kvällen med att även jag fick min beskärda del av lakritsshotsen. Låt oss säga att vi alla var goa och glada i söndags när vi vaknade. Jag vet inte om det berodde på det men nu har jag legat sjuk i två dagar. Alkohol borde föbjudas. Kort och gott.

När man ligger hemma och är sjuk brukar det ofta sluta med att man plöjer igenom alla tv kanaler som man möjligen kan tänkas hitta. Sedan en tid tillbaka har vi haft tv400. En mycket exotiskt kanal där dom visar lite av ditten och datten som är av lite för dålig kvalité för att visas i andra kanaler, men som folk ändå tittar på. T ex. jag. Just i detta ögonblick visar dom Jerry Springer show. Jösses, jag tyckte att Ricki Lake var skruvat, men det här tar fasiken priset. Hur kan folk ställa upp i sådana program? För mig är det ett stort frågetecken. Dessutom kan man ju undra hur folk i de här programmen fungerar. Dom är gifta med någon som är otrogen med någons bästa kompis som i sin tur vänsterprasslar med en tredje person. Helt knasigt. För det mesta är de dessutom otroligt överviktiga. Kanske har det något med saken att göra? förmodligen inte. 

Imorgon är det dags för mig att återigen ta mig tillbaka till jobbet även om min kropp just nu inte känner sig tillräckligt frisk och kry. Jag tänker nämligen besöka Stockholm Open imorgon kväll, och för att orka det måste man även bevisa att man orkar jobba. Rätt ska vara rätt. 

Som sagt, vi ses i minglet

Tjing! 

 


Kommentarer
O

puss på dig min gurka!

2007-10-10 @ 10:19:37
Tötten

titta jag läser!! :D

2007-10-10 @ 10:58:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0