Kluttar med diverse filurer

På mitt jobb jobbar det några härliga filurer. Eller ganska många faktiskt. Vi har "ekonomifilurer" som spanar, vrider och vänder på siffror om dagarna, och så har vi en klutt med HR - filurer också. Dom fixar med annat. Vi har "superfixaren" som fixar och trixar med allt. Från att byta toapapper till att boka hotell och flygresor. Någon annan ser till att rätt sallad kommer till restaurangerna medan den tredje ser till att rätt skyltar kommer upp. Sen har vi en perfektionist som kontrolerar allt in i minsta detalj. En person som dyker upp ibland med snedbena och kort hår. Han som har bebishår i nacken och en liten virvel i pannan som alltid är glad och skrattar. Sen har vi hon som kan allt, och dom där två andra tokfiorna som alltid är glada och sociala, och han som klär sig snyggast på hela kontoret som man tror är ungkarl men som har fru och barn. Datakillen med det roliga efternamnet och många fler, och som vanligt, jag. Som bara får jobba kvar fram tills årsskiftet, sen tycker dom att det är dags för mig att söka mig vidare mot nya ävnetyr. Det tycker jag okså. Frågan är bara vem som ska göra alla kassarapporter?

Frågan är också vad jag ska göra sen, jag har länge funderat på astronaut, vad tror ni om det? Nej. Kanske hundrastare, jag som tycker så mycket om djur. Nej. Elektriker? Kanske inte. Nej jag vet. Idolexpert på heltid. Det vore något för mig. 

Dagens hoppa och skuttalåt: Stand out från Goofy the movie. 



    


Kommentarer
Sara

OMG! Den låten funkar alltid att hoppa och skutta till! ;)

2007-10-03 @ 23:51:38
URL: http://celai.blogg.se/
ems

du är inte sugen på att dra med mig på ett workandholidayVISA till australien då? ;) inte helt omöjligt!

2007-10-04 @ 13:59:32
Uilac

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2008-02-18 @ 22:23:46
URL: http://uilac.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0