Johannas dagliga betraktelser

För att kludda ner sina tankar och funderingar i en blogg måste man ha motivation och något vettigt att skriva. Eller kanske inte just vettigt men något som man gärna vill dela med sig av till andra och som andra även finner intressant att ta del av och läsa. Nu tror ju inte jag att de få krakar som läser min blogg alltid finner det jag skriver och funderar över så intressant, men det är bara en fråga om fantasi och intresse. Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta mitt oerhört intressanta liv sen sist jag skrev. Egentligen har det väl inte hänt något speciellt spännande men varje dag är man ju med om olika händelser och mindre katastrofer, överraskningar och annat trevligt. Min vecka har varit full av trevligheter.

Häromdagen på tåget på väg hem, när jag var lagom go och glad, med håret på ända och svarta ringar under ögonen gick en gammal flamma på tåget. Flamma är fel ord, kanske snarare en vän från förr. Personen kunde efter en mycket givande tågresa med mig konstatera att jag från att en gång ha varit en isbit nu utvecklats till en spetsig istapp. Han undrade snällt "Är du lika elak mot alla?" Jag var en snäll flicka och svarade "Bara mot vissa"

Den här veckan har jag även betalat 250kr för en syn som visade sig vara felfri och så långt ifrån ett behov av glasögon som man kan komma. Huvudvärken måste alltså komma ifrån något annat. Spänningshuvudvärk? 

Huvudvärken botades dock igår när jag fick ägna några timmar fikandes på John Chris med Karin och mumsa på en stor bit blåbärspaj och smutta på en varm kopp te. Spana på exotiska människor utanför fönstret som visade sig vara både Anna Gransten och Maria Johansson. Rytmuskändisar.  Plus småpojkar som förgäves försökte dra halsbloss.

Jag har även uträttat viktiga saker på jobbet den här veckan. Ola tror att jag bara vattnar blommor, men det är fel, jag putsar Burger King och Taco Bar skyltar också. Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag gör viktigt pappersarbete. Så det så. Minst lika viktigt som att hacka gurka eller plocka undan tomma tallrikar.

Dessutom har jag tänkt en massa. Tänkt på en hel massa saker faktiskt. På ditten och datten. På att det var så lätt att gå i skolan, undrat varför man inte får ha mysbyxor på jobbet och hur i hela fridens namn blondinbella kan vara så poppis? Jag menar, vad har hon som inte jag har förutom blont hår?  Jag är den nya blondinbella, ni har bara inte fattat det än.

Imorgon är det fredag och det ska bli precis lika skönt som vanligt. Imorn blir det ölande med Cuba och okända människor. Övernattning på söder och förhoppningsvis äventyr i massor. Det ska bli gött. På lördag är det återigen dags för nynäsäventyr. Mästerkocken Ola bjuder på exotisk pasta och VIP gäster från haninge kommer på besök. Jag kommer söka upp Dogge på telen och stå längst fram och hoppa som en tok.

Nu ska jag göra någonting som jag inte gjort på mycket länge. På mycket mycket länge. Jag ska dra på mig träningkläderna och löpardojjorna och ta mig ut i mörkret och stormen för en löprunda. Men ta mig sjutton vad skönt det ska bli.

På återseende kära ni.

/Stringis


Kommentarer
O

Haha jag har aldrig sagt att det jag gör är viktigt! men du ta det inte lugnt imorgon utan ha kul! O allt är okej förutom att något monster med ett namn som börjar på k hoppar på dig!! Haha kbread du vet vad jag menar ;) Men lördag blir nog mumma, första gången med hippilegbilden! Woho! snail out

2007-10-18 @ 19:28:16
Anna

Länge sedan man hörde av dig ju! Har du tagit körkort än? Och var är det du ska resa någonstans?

Vi måste ses snart jueh!

PUSSSssss

2007-10-18 @ 19:32:27
URL: http://anema.blogg.se
marie

Hej tjejen :) Alltid mys å läsa din blogg, sitter i skolan på en seg svenska lektiion. skönt att nått kan muntra upp än :) Hare gött vi syns säkert under de kommande dagarna.. tjao :D

2007-10-19 @ 14:41:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0