Bullbak en tisdag

Under helgen har jag kommit fram till en sak som jag valt att inte tänka på tidigare. Mitt beroende av internet och tv. Sedan i torsdagskväll har jag varit utan telefon, tv och internet. Comhem bestämde sig för att det återigen var dags att strula till det för oss och låta oss genomlida ännu några dagar utan dessa livsnödvändiga ting. En helg utan tv och internet. Kan ni tänka er hur det kändes i fredags när idol gick? Mm..just det. Jag satt här hemma och slet mig i håret. Läs en bok för tusan. Jipppii. Hur som haver så är allt återigen som det ska. Allt funkar och jag fick besök av två unga herrar från Comhem. Tipp topp. 

Redan oktober. Tiden går fort när man har roligt, som man brukar säga. Jag känner dock inte att jag har så kul. Är inte det här tiden då man borde leva i ett stort lyckorus? Skolan är slut och man kan göra vad man vill? Varje dag läser jag bloggar där folk skriver om sina tanka och funderingar, vad dom sysslar med och vad som händer i deras liv och omgivning. Folk gör saker, roliga saker. Själv känns det som om jag har kört fast och inte riktigt vet var jag ska börja. Det är en uppgiven känsla som då och då kryper fram och biter sig fast. Titt som tätt försöker jag intala mig själv att jag fortfarande bara är 19 år. Jag behöver inte veta allt nu. Ändå känns det jobbigt att inte ha en aning. Det värsta jag vet är när folk vill vara intresserade och snällt frågar "Jaha Johanna, och vad ska du göra nu då? Vad ska du bli när du blir stor?"  Jag kan inte se mig själv som någonting. Just nu känns det som att jag alltid kommer att vara 19 år och springa runt och inte ha en aning om vad som ska hända med mig härnäst. Om jag bara kunde ha en lite liten aning.

Någonting som jag dock vet är att äntligen, äntligen på fredag fyller allas vår favorit Olala 18 stora år. Som du/vi har väntat. Nu får du äntligen gå på korgen lagligt och äntligen äntligen köpa 2.25or på konsum. Är inte detta underbart! Och snart fyller Karin tjugo. Tänk vad tiden går fort. På fredag blir det iaf glass i stora lass och mycket annat. Då ska det firas!

Nu ska jag göra något så viktigt och givande som att baka bullar.


Är inte livet roligt?


Kommentarer
Sara

hehe.. men nu har ni iaf fått tillbaka internet och det! =D Läsa bloggar är den dagliga sysslan eller ;)

2007-10-02 @ 16:59:00
URL: http://celai.blogg.se/
O

haha dom var goda, men sällskapet var godare! MUMMA!

2007-10-02 @ 22:15:55
Desire

En bra sak om man känner att man inte gör någonting är att faktiskt GÖRA någonting...:P Typ åka och hälsa på sin kompis som är hemma från Norrland som man inte har träffat på ett tag och som nyss har fyllt år... men näee... det är ju onödigt... Då gör man ju något...

2007-10-02 @ 22:32:45
Albertlily

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-07-03 @ 12:46:34
URL: http://albertlily.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0