Hej mitt vinterland & långa bilköer

Snö i massor. Men tydligen bara här i Nynäs. Jag kom hem halv ett i natt på grund av långtradare utan vinterdäck som blockerade vägarna. Min dag igår började med att jag och bror fick springa upp och ner för en backe på södertäljevägen och hälla sand på vägen så att far och andra bilar kunde komma upp för backen. Underbart kul. Dagen kunde ju inte slutat bättre än att vi nästan inte kom hem heller. Det finns två vägar som tar en till nynäs och det var stopp på båda. Olas pappa satt i kö i tio timmar. Sjukt. Jag är som vanligt lite bitter. Med all rätt den här gången.

I vanliga fall brukar det bara ploppa upp tankar och funderingar som jag har ett behov att skriva ner här, men just nu skulle jag nog vilja påstå att jag lider av lite idétorka. Det känns som om allting står mer eller mindre stilla. Det känns som om jag bara går runt i min lilla glaskupa och väntar på att saker och ting ska hända, men vid nitton års ålder borde man väl ha lärt sig att saker och ting inte bara händer. Man måste anstränga sig och vilja lite själv också. I och för sig så tror jag inte att det är så mycket fel på min vilja, jag vill jättemycket, det stora problemet är orken och inspirationen. Jag är helt enkelt för lat. Är det okej att skylla på årstiden? På mörka kvällar och snö? Förmodligen inte, men tänk vad lätt det skulle vara.

Sen vill jag också påpeka att det är lättare att veta vem som kommenterar om man lämnar sitt namn. Det blir både roligare för mig och för andra som smygkikar.

Någon som ska med ut i pulkabacken?

På återseende kära vänner.

/Stringstrumpa



Kommentarer
emelie

heeej mitt vinterlaaand, nu e jag hääär, nu snöar blabla in i den blabla vinterfjällllllen! :)

2007-11-14 @ 15:47:36
O

ett äventyr!såååppan hur ligger vi till med såååppan??

2007-11-14 @ 17:32:18
Desire

Jag är på pulka - ALTID och som en liten tröst kan jag säga att det snöar massor uppe i Norrland också... och är kallt! :)

2007-11-14 @ 21:05:47
Jessica

snövädret är helt gaaalet! jag fastnade i vika för att bussarna inte gick åt nått håll o folk kom inte ens hem från skolan förrän typ elva på kvällen :p
föresten har mitt lilla öra nåtts av nynäs skvallret att din lillebror fått en smäll av en ruskigt feg 88:a med batong i fickan, hoppas allt e okej med honom, din bror alltså och dig med såklart :)

2007-11-15 @ 09:30:43
URL: http://metrobloggen.se/beautyandjessica
Marie

Haha.. ja alltid lite skoj varenda år då den första snön faller!

Pulka är min specialitet. Ja följer mä i backen.
tjohej ha en härlig da. syns ikväll

2007-11-15 @ 13:13:57
Jessica

okej vilken tur :) jo snön e fin när man sitter inne o inte behöver ge sig ut :p Tack, jag hoppas att de ska gå bra :p

2007-11-15 @ 19:38:37
URL: http://metrobloggen.se/beautyandjessica
Axelingeborg

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2010-02-04 @ 07:47:10
URL: http://axelingeborg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0