Schmack rakt i fejjan

Flopp. Flopp på alla sorters sätt. Vad ska man annars kalla det? Jag ska aldrig mer kolla på Eurovision. Jag vet redan nu att det är en lögn, men just nu hatar jag alla övriga länder i Europa. Stick och brinn (ursäkta språket) rövslickande mesproppar. Jag hatar all "grannlandsröstning" Prutt på den. Bara för att ryssland och forna bla bla blaa och alla andra har krigat och inte vågar rösta på något annat land än grannen enbart för att slippa ett nytt världskrig. Ta er i baken! Jag ska fasiken starta krig med hela världen om det krävs för att vi ska komma minst topp fem. Jag är upprörd. På riktigt. Skit. Dock kunde man ju räkna ut med lilltån att sverige inte skulle vinna, kritikerna tror ju alltid att vi är så jäkla oslagbara. Tjenare svenskan, DN:s och alla andra tidningars dumma journalister som ger oss dumma svenskar hopp om att vi kan vinna. Dessutom såg Ola ut som att han skulle somna på scenen. Inte godkänt. Han såg ut som en hängig disktrasa. Han borde vart kvällens discokula. Usch, nej inget var bra ikväll. Jo, pizzan med brödet och köttet, och att Gunnar kom och busade med oss. Tänk att det faktiskt finns folk som vill umgås med oss. Frivillligt.    


Vinst idag igen. Mot rågsved. 6-1. Ta mig sjutton vad vi är bra.


Jag fyller nitton idag. Eller imorn eller vad man ska säga. Den 13 hursomhelt. Känns knäppt. Riktig knäppt. När man var liten räknade man ner dagarna veckor i förväg. Skrev meterlånga önskelistor och planerade länge vilka man skulle bjuda på kalaset. Fiskedamm eller skattjakt? Man ville inte gå och lägga sig på kvällen eftersom det skulle betyda att födelsedagen tog slut och att det var ett helt lååångt år kvar tills nästa. Nu känns det bara som vilken dag somhelst. Istället för att skriva, säga och tänka att jag är 18 så blir jag istället 19. Känns inte så speceillt. Eller jag vet inte. Suck igen.


 

Jag är ganska trött.





Kommentarer
Anonym

Grattis :)

2007-05-13 @ 03:03:41
URL: http://oskimon.se
O

Grattis lillstrumpa! 2 år äldre än BB!

2007-05-13 @ 11:44:08
ems

grattis :) jag håller med om att eurovision var sämst, man blev riktigt lack.. jag tycker den där silvergruppen med han med stjärnan på huvudet kunde vunnit, det hade varit bättre :P

2007-05-13 @ 13:05:58
Sara

Grattis :D

2007-05-13 @ 14:54:13
Gunte

Grattis!! :D

2007-05-13 @ 16:23:50
Cassandra

Grattis strumpan :)

2007-05-13 @ 18:14:07
Sara

Grattis!

2007-05-13 @ 21:16:02
URL: http://celai.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0