Nattsvart

Jag kanske borde byta namn på bloggen. Johannas mörka eller nått. 

Jag fick precis veta mina betyg i NuKo och Kuhi. Vg. Jag är besviken. Jag tycker att jag förtjänar mer än vg. I alla fall i Kuhi. Men bara för att jag inte fick mvg på ett prov i Lisas kurs måste det sabba hela mitt Kuhi betyg. Hur kan man få ha ett sånt system. Tänk om man har en dålig dag. Känns ändå bra att jag fick veta det nu så att jag inte behöver börja störtgrina på studenten när jag kollar på betygen. Nu kan jag gör det nu istället. Störtgrina. Fast på studenten hade jag kunnat hitta på bättre bortförklaring. Typ glädjetårar/"jag kommer sakna alla så mycket" - tårar, vilket i och för sig är en stor lögn.  

Egentligen förstår jag inte varför jag bryr mig så mycket om betygen. Jag tror egentligen inte att de betygen jag får nu är speciellt betydande för hur mitt liv kommer se ut. Jag tror inte att ett 20.0 i slutbetyget kommer göra att jag lever lyckligare om 20 år. Så varför bry sig? Varför denna ständiga ångest över att behöva prestera bra? 

Match ikväll mot spårvägen. Pepp? Nej tack. Jag vill hem och sova. Njuta av att mina dagar på rytmus snart börjar ta slut. 


Kommentarer
Sara

Förstår precis vad du menar... Betygen är i princip mina största bekymmer, hela tiden 8-)

2007-05-30 @ 12:06:14
URL: http://outrageous.blogg.se
Anonym

då skulle ditt namn matcha rätt bra med Simons Feta... :)

2007-05-30 @ 19:09:22
Jennie

Du har så rätt, inte blir vi lyckligare av 20.0
betyg. Men just nu känns det av nån oförklarlig anledning som det viktigaste just nu. Sjuuuukt. Men jag är förvisso rätt sjuk. Vet hur det känns iaf. Men du är ju jätteduktig ändå tjejen. Det vet vi ju allihop!

2007-06-01 @ 12:47:00
URL: http://sparenskan.blogg.se
Didriksigrun

Great site. Keep doing.

2010-02-19 @ 10:50:46
URL: http://didriksigrun.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0