Dripp dropp

Gråskala. Det regnar ute och riddarfjärden ser grå och tråkig ut. Inte ens träden på norrmälarstrand ser gröna ut härifrån. Det är som om allt antar en mer grå nyans när det regnar. Jag antar att vädret speglar mitt humör ganska bra just nu. Surr surr och knorr. Just nu är mitt enda sällskap min kurrande mage. Förstå hur kul jag har det. 

Jag hade körlektion imorse. Det gick fint. Jag och Gisela körde i rondeller. Eller cirkulationsplatser som det så fint heter. "Så tar du vänster i cirkulationen. Blinka vänster. Håll till vänster, kolla höger, styr över och blinka"  Underbart och inte alls förvirrande. Nej då. Jisses. 

"Regnet bara öser ner..."

En annan gång ska jag skriva om hur rolig Gisela är. Jag tycker om att köra med henne. Lyssna på nationalteatern och prata om hennes icke växande gräsmatta. 




Kommentarer
Anonym

mumma ursula

2007-05-07 @ 12:55:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0