Ät Mig.

Jag har alltid vetat att min familj är exotisk. Så har det alltid varit och kommer så att förbli. Det gör mig absolut ingenting eftersom exotiska saker är något som fascinerar mig något emormt och ligger mig varmt om hjärtat. Igår när jag kom hem från träningen halv tio och trodde att jag skulle dö av hunger finner jag min familj borta med vinden. Eller inte riktigt, syskonen var på äventyr vilket hade resulterat i att mor och far inte hade funnit någon anledning att börja med maten. Klockan 22.10 står middagen färdig på bordet. Kl 23.00 har vi ätit klart. Mina nära och kära vänner vet att detta inte är något ovanligt fenomen utan en väldigt vanligt förekommande situation. Alltså middag hos familjen ljung sent på natta. Därför har jag länge undrat varför vi inte tar vårt pick och pack och flyttar mot sydligare breddgrader där dygnsrytmen är lite mer lik våran. Det är nog inte meningen att vi ska bo i Sverige. När jag var liten bodde vi i Hallunda. Det är ju nästan som sydligare breddgrader? Nej. Kanske inte.

Nog sagt om saken.

På tal om ingenting. Det råkar vara så att jag har haft världens häftigaste grej liggandes i mitt kylskåp. Nu talar jag om en värsting grej. Verkligen coolt. Jag har haft en kaka bakad av självaste sommartorpet Ernst Kirchsteiger liggandes i min kyl. Eller kanske inte en kaka, snarare ett bulliknande bakverk med smak av äpple och kanel. Nu kanske ni undrar hur det kommer sig? Det råkar vara så att vänner till familjen har Ernst hemma hos sig, han fixar och trixar tydligen till sommartorpet och hade då bakat en kaka som de tog med sig hem till oss. Det ni. Tänk er själva. Ernst Kirchsteiger. Självklart var kakan utsökt god. 

Imorn är det dags för ännu en skiva. Inte vilken skiva somhelst. Nämligen nynässkiva. Det är med blandade känslor som jag mentalt börjar ladda inför morgondagen. Det kommer förmodligen bli hatkärlek. Ska bli grymt kul att träffa vissa medan man gärna skulle slippa träffa vissa andra. Exotiskt minst sagt.


 



Kommentarer
ems

verkligen blandade känslor :P

2007-05-18 @ 10:44:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0