Symaskin

Jag har gjort en sak som jag inte tror att så många andra har gjort. En sån sak som man tror aldrig händer på riktigt men som lärare alltid tjatar om fast att man tycker att det är helt i onödan. För det händer ju ändå aldrig någon. I alla fall inte mig. Den här gången hände det dock mig. Jag har sytt mig genom fingret. Rakt igenom vänster pekfinger. På symaskin. Jag kommer inte ihåg hur det kändes, mest att det såg helt tokigt ut. Att nålen gick rakt igenom nageln och ut på andra sidan. Tråden som var vit från början blev röd av blod. Jag blev "kändis" på skolan i några dagar och symaskinen som jag sytt mig med blev kallad "otursmaskinen". Det här var i sjuan så det är ett tag sen. Men ibland händer saker som man inte tror ska hända. Sjuka grejer.  


Kommentarer
Anne:)

Du måste bergist ha varit väldigt inne i en av Lillians fängslande diskussioner :).. Jag menar hur lyckas man annars ;)? Uscha, jag hade nästan glömt de där faktiskt. Det var nästan lika tragiskt som den gången Tessan brottade ner Robin i stengolvet så att han tappade halva fram tanden.. det var nästan lite komiskt med tanke på tessans strl :P.. hehe

2007-03-10 @ 00:08:34
URL: http://annepanne.blogg.se
ems

haha jag kommer verkligen ihåg den lektionen! :)

2007-03-10 @ 15:00:41
URL: http://quistis.blogg.se
Nathalie

Verkar som de blitt en klassdiskussion har - reunion nasta, kanske? ;p
Det dar med symaskinen kommer jag inte ihag, men jag var ju inte i din grupp heller.
Daremot kommer jag ihag det dar med Robin och Teresse. Det var i femman, va?

2007-03-10 @ 18:19:22
Kijul

Great site and interesting informations.
THX!

2008-02-07 @ 22:27:00
URL: http://www.beneblog.eu/kijul/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0